بيومي فؤاد: طلبت ماشوفش محمد سلام في "الكبير 8" أو ارجع الفلوس واعتذر عن الدور

متن نيوز

كشف الفنان بيومي فؤاد تفاصيل جديدة بشأن أزمته مع الفنان محمد سلام بعد رفض الأخير المشاركة في مسرحية "زواج اصطناعي" ضمن فعاليات موسم الرياض تضامنا مع الحرب في غزة.

 

وقال بيومي فؤاد خلال برنامج "حبر سري" الذي تقدمه أسما إبراهيم عبر شاشة "القاهرة والناس: "طلبت إني مقابلش محمد سلام في كواليس مسلسل الكبير 8، وفي مشاهد اتعاد كتابتها عشان منتقابلش، أو اعتذر عن الدور وارجع الفلوس وأحمد مكي حاول يصالحنا لكني رفضت، لأنها مش هتخلص كدة".

 

وكشف بيومي فؤاد أن السبب وراء استيائه من محمد سلام هو عدم دفاعه عن محمد أنور الذي حل مكانه في المسرحية، وقال: "إزاي ماتطلعش تدافع عن محمد أنور وهو كان ترشيحك، مكنتش هتخسر حاجة لما تدافع عنه زي ما دفعت عن أمير كرارة بعدها، ده اللي كنت مستنيه منك".

 

وكان بيومي فؤاد تحدث عن خوف محمد أنور من العودة لمصر بعد تعرضه لانتقادات بسبب موافقته على تقديم دور محمد سلام في مسرحية "زواج اصطناعي" قائلا: "بعد الهجوم علينا في السعودية، محمد أنور خاف على نفسه وأولاده من الرجوع لمصر، وطلب مني أي دور في مسرحيتي التانية عشان يفضل في السعودية، وأقسم بالله قال لي لو مافيش دور خليني مساعد مخرج، أنا خايف".